Saturday, August 18, 2007

Dialog Batrisyiya

Saja nak share dialog yang pernah berlaku antara ibu dengan Batrisyiya.. yang aku ingat ja lah..

Di suatu petang...

Batrisyiya: Ibu buat apa tu?
Ibu: Ibu siram pokok.
Batrisyiya: Kenapa ibu siram pokok tu?
Ibu: Pokok tu kan dah nak mati, sebab tu lah kena siram air.
Batrisyiya: Hmm... kesian pokok tu mati? Sapa yang tembak?

Dalam bilik air

Batrisyiya: Kenapa tak dak air kat sinki ibu?
Ibu: Sinki kan rosak, babah tak baiki lagi...
Batrisyiya: Hmm.. kelak babah beli bateri baru ah...

Kat dapur

Batrisyiya: Ibu buat apa tu?
Ibu: Ibu tengah potong kepala udang.
Batrisyiya: Kenapa ibu potong kepala udang?
Ibu: Nanti senang nak makan bila dah masak.
Batrisyiya: ooh... kepala ibu boleh makan?
Ibu: (Gelak besar)

1 comment:

Maklong Yani said...

Oh Batrisyia, memang cute betul... gelak besar maklong yani...