Tuesday, September 26, 2006

Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Assalamualaikum.. Apa khabar semua..

Baru nak masuk 3 hari 'pose'... aku dah syok nak raya.. pelik betul lah.. ngalahkan bebudak... Hehhe..

First day 'pose' aku & family pi la bazar Ramadhan.. beli lauk ayam merah 2 ketul yang besar penumbuk Damiya & daging kicap yang 'celuih' satu mangkuk sup nasi ayam... RM6.. perghh... nak buat macam mana, dah dok dalam bandaraya la katakan.. tambah pulak harga minyak naik, gula kena sembunyi 'dek' penjual... hmm.. duniawi betul.. duniawi haa.. bukan dunia mawi!

Bab gula ok la sket, rumah kami tak banyak pakai gula.. Is pakai gula time masak jer... kalau nak cerita malu la plak... ya lah.. 1 kilo gula kami guna dari 'awai' tahun sampai la sekarang... tak luak2... pernah satu masa dulu, time jarang masak, 1 kilo gula tak habis setahun.. carry forward sampai tahun hadap... hehehe...

ok la kan.. tak yah makan gula banyak2... Ha, aku dapat email citer pasai coklat cadbury.. ada kuman pulak... check link ni..

http://news.bbc.co.uk/1/hi/5112470.stm &
http://www.medicalnewstoday.com/healthnews.php?newsid=45887

Kalau anak2 suka makan cadbury tu, 'slow' kan lah sket... orait...

2 comments:

~ahni~ said...

Kim,
Kalau minum beverage 3-in-1 memang le tak payah pakai gula lagi. Alhamdulillah kat sini ada hypermarket, at least ada lah stok gula walaupun sekali beli boleh beli 2 kilo shj.

Nnt balik berapa hb?

isqim said...

Hehehe... kami balik 21hb, flight pagi... rasanya sampai klia around 9 kot...