Friday, January 30, 2009

Dah habis bulan 1...

Bulan 1 2009 dah gone... fin... kerja bertambun tak siap lagi...

Cerita bulan 1... betty yang sebelum ni punya lar bersemangat nak pi sekolah, selepas 2 hari pi sekolah terus tak mau pi sekolah lagi... alasan, boring la, malu la, kawan sik best la, cikgu garang la... siap ngigau sampai demam dek hal sekolah... babah cakap kat ibu, "ok lah... tak yah pi sekolah"... tapi ibu nak try lagi... satu hari ibu temankan, satu hari ibu bawa adik temankan... last sekali... macam babah cakap, "ok lah... tak yah pi sekolah"... tensen ibu... tapi takpa, babah kan ada ayat power... akhirnya ibu setuju... "betty tak yah pi sekolah, tapi... tahun depan kalau tak pi sekolah, babah rotan!"... hah... ambik kau! satu perjanjian yang sangat ganas dan mungkin tak akan terlaksana... sebab? babah dia pun malas nak pi sekolah... hahahahaha...

Masa cuti CNY babah & ibu ada la bawak betty & adik pi ronda2 pekan miri... (marah orang miri).. bandaraya miri la... betty tak habis2 dengan rumah putus...

Betty: Eh eh... banyaknya rumah putus...!
Ibu: Tu bukan rumah putus, tu rumah tak siap...

Hmm... adik pulak... macam biasa... relek ja... yang dia tau, makan, makan, makan... baby? malam tadi 2 kali dah dia meniarap sendiri... at last... baby la ni muka koi bulat... nak macam orang jepun pun ada... nanti la bila free babah boh gambag ter'latest' mungkin...

Esok 31 hb 1... duit gaji dah settle... ni la masalah dia bila gaji masuk awai... awai dia masuk, awai jugak la dia keluag... bila boleh jadi kaya raya tak tau?